FIAT 126 grupa 2

Moja przygoda z motoryzacją zaczęła się kiedy miałem kilka lat, ale jako początek postanowiłem przyjąć datę uzyskania prawa jazdy, czyli 1971. Pierwszy własny samochód to własnoręcznie złożony FIAT 126p w 1980-tym roku. Nie będę się rozwodził ile trudności napotkałem po drodze, bo nie o taką historię tu chodzi. Ta informacja ma na celu usprawiedliwienie powstania projektu. W zasadzie od samego początku auto było używane również do celów sportowych. Tym autem udało mi się "zrobić" licencję R2 i w niecały rok zdobyć punkty umożliwiające otrzymanie licencji R1. Potem przyszedł czas na licencję W. Czyli projekt jest pewnym sentymentem do minionych czasów, a że FIAT 126p jest już coraz rzadziej spotykanym pojazdem na naszych drogach i niewątpliwie ma niewyobrażalny udział w zmotoryzowaniu polskiego społeczeństwa, tym chętniej odbuduję sobie taką pamiątkę. Zakup, to czysty przypadek, oczywiście szukałem 126-tki sprzed 1980-go roku, ale po obejrzeniu kilku egzemplarzy zacząłem wątpić, czy da się kupić w miarę oryginalny pojazd z tamtych lat, który w dodatku nie byłby skażony ingerencją blacharzy i lakierników. Ale udało się kupić auto w niewiarygodnie dobrym stanie, bez napraw blacharsko-lakierniczych. W dodatku trafił się w wersji Personal 4, co jeszcze bardziej mnie ucieszyło. I tym sposobem zaczyna się zupełnie nie planowany wcześniej projekt FIAT 126 grupy 2-giej. Projekt udało się zakończyć, oczywiście z poślizgiem, wynikiem niesprzyjającej aury. Ale nie jest tak źle. Tradycyjnie auto jest zadowalające, oczywiście to nie koniec ingerencji, ale można uznać projekt za zrealizowany.